Veelgestelde vragen

Is het verplicht dat mijn kat gevaccineerd wordt voor een logeerpartij bij jullie?

Hier kunnen we kort en bondig over zijn: Ja, een vaccinatie is verplicht.

Verplichte vaccinaties

Kattenziekte: Deze vaccinatie moet één keer in de 3 jaar gebeuren.

Niesziekte: Deze vaccinatie moet jaarlijks gebeuren.

Vlooien en wormen: Het is aan te raden in de week voor het verblijf in het hotel uw kat nog te behandelen tegen vlooien en wormen.
Mochten er alsnog vlooien, wormen of andere parasieten ontdekt worden bij uw kat, dan zal hij/zij daartegen behandeld moeten worden. De kosten hiervoor worden doorberekend.

Dierenarts

Mocht uw kat onverhoopt ziek worden dan zal er indien nodig een dierenarts worden geraadpleegd. Gemaakte kosten voor een eventuele dierenartsbehandeling zijn voor rekening van de eigenaar + 25 euro voor de extra tijd en de reiskostenvergoeding.

Wat is het verschil tussen jullie twee vestigingen?

De vestiging op de Stationsstraat is enkel Kattenhotel en daarmee ook wat rustiger. In dit Kattenhotel zijn de kamers iets groter en wat beter geschikt voor wat langere verblijven. 

De vestiging op de Torenstraat is waar ook ons café zich bevindt. Dat betekent dat er ook meerdere bezoekers binnen komen die een drankje of hapje komen nuttigen. In dit Kattenhotel is er dan ook meer te beleven voor de wat socialere kat.

Uitzonderingen natuurlijk daargelaten. Iedere kamer is net wat anders. De Excellent kamer op de Stationsstraat heeft bijvoorbeeld genoeg beleving door de grote etalageramen en de Senior Suite op de Torenstraat is wat rustiger maar met alle verschillende kamers in het hotel proberen we voor iedere kat een passende oplossing te vinden. Wil je graag sfeer komen proeven? Dat kan natuurlijk! Bel ons om een rondleiding in te plannen!

Sturen jullie ook foto's of video's tijdens de vakantie van mijn kat?

Iedereen vindt het fijn om te weten dat het goed gaat met de kat tijdens de vakantie. Precies om die reden stuurt het Kattenhotel natuurlijk ook foto’s en/of video’s van de kat naar de eigenaar. Aangezien dit een tijdrovende klus is, hebben we daar wat richtlijnen voor opgezet. De richtlijnen vindt u hieronder.

  • Blijft uw kat langer dan een week? Dan sturen wij in principe iedere dinsdag en vrijdag een update. Let op! De eerste foto proberen wij te sturen rond dag 4. Het ligt er dus aan wanneer u de kat komt brengen of de eerste foto op een dinsdag of een vrijdag is.
  • Blijft uw kat korter dan een week? Dan proberen wij om minimaal 1 x een update te sturen.
  • Wilt u vaker dan twee keer per week een foto? Dat kan! Dan vragen wij een vergoeding van 1,95 euro per keer dat wij een foto sturen.
  • Wilt u liever zelf kijken hoe het met de kat gaat? Ook dat kan! U kunt bij ons een webcam huren die wij iedere dag aanzetten tijdens lunchuren. Kijk bij het kopje Tarieven voor meer informatie hierover.
  • Maakt u gebruik van huisbezoek? Dan gelden er andere richtlijnen voor de foto’s en video’s en worden er afspraken gemaakt tijdens de intake.

Moet ik iets meegeven voor mijn kat?

Het Kattenhotel is all-inclusive dus wij hebben krabpalen, speeltjes, dekentjes, mandjes, toiletjes, water en voerbakken en bijna alles wat de kat nodig heeft. Echter kun je natuurlijk altijd wat van jezelf meenemen. Denk bijvoorbeeld aan een eigen favoriete speeltje of vertrouwd dekentje. 

Het is onze ervaring dat veel katten daar tijdens de vakantie graag gebruik van maken. Aangezien er geen vreemde katten op de kamer komen, is het risico dat het speeltje stuk gaat ook minimaal. Dat gezegd hebbende, meebrengen van eigen spulletjes is op eigen risico.

Ik heb geen voer meegegeven voor mijn kat. Wat voor voer geven jullie?

Droogvoer

Wij geven standaard een mix van droogvoer wat een hoge acceptatiegraad heeft. Onze mix bestaat uit vier soorten voeren. Dat zijn IAMS, Smilla Sensitive, Wild Freedom en Biofood. Wij raden aan om eigen voer mee te geven. Niet alleen voorkomen we daar wellicht darmproblemen mee, maar u krijgt ook nog eens 0,50 euro per kat per dag korting! Ons voer is geschikt voor volwassen katten. Heeft u een jongere kat die nog junior voer krijgt of juist een senior die seniorenvoer krijgt, dient u dit altijd mee te geven. Wij hebben dit voer namelijk niet. Dit geldt ook voor speciaal dieetvoer.

Tegen een vergoeding geven wij Gourmet natvoer. Hier hebben wij verschillende smaken van.

Vers vlees

Geeft u uw kat Vers Vlees dat in de diepvries bewaard dient te worden? Ook dit kunnen wij geven. Wij hebben voldoende koel- en vries voorzieningen om onze gasten ook deze optie aan te bieden. Zolang u voldoende vers vlees meegeeft voor het vakantieverblijf, regelen wij de rest!

Mijn kat is al wat ouder. Ik zie allemaal hoge krabpalen. Kan mijn kat dat wel?

In ons Kattenhotel doen wij ons best om zoveel mogelijk rekening te houden met allerlei soorten katten. De krabpalen die in het hotel staan, zijn gemaakt voor de grotere, zwaardere rassen. 
Maar ook, alle krabpalen hebben een ingang voor de wat oudere, minder actieve kat en een ingang voor de wat jongere, meer actieve kat. 

Daarnaast hebben wij zowel verticale als horizontale krabmogelijkheden. De speeltjes die wij gebruiken in het hotel, zijn niet gemaakt voor een bepaalde leeftijd waardoor we zeker weten dat er voor iedereen wel wat wils is.
 

Mijn kat moet naar een trimmer. Doen jullie dat ook?

Wie geniet er nou niet van een beetje extra luxe op vakantie? Genoeg mensen boeken gelijk een massage of laten hun nagels verzorgen op vakantie. Wij bieden iets soortgelijks aan voor de kat!

Wij werken samen met Trimsalon All for Dogs Center. De naam is wellicht wat misleidend want zij trimt ook katten! Wanneer u de vakantie voor de kat boekt, kunt u meteen aangeven dat u ook graag een trimbeurt wilt boeken. De prijs is een vanaf prijs en begint bij 65 euro. Het ligt er uiteraard aan hoeveel tijd er wordt gespendeerd aan de kat voordat wij kunnen aangeven wat de definitieve prijs is. Tijdens de vakantie komt de trimster langs en wordt uw kat tot in de puntjes verzorgd.

Ik wil heel graag dat mij kat bij jullie blijft logeren maar jullie zijn te ver weg! Kunnen jullie de kat ook ophalen?

Ja natuurlijk kan dat ook!  Wij halen uw kat thuis op en brengen uw kat aan het einde van de logeerpartij weer thuis. Hier vragen wij een kilometervergoeding voor. De kilometervergoeding is 25 cent per km en wordt berekend over heen èn terugreis. Neem contact met ons op voor meer informatie.

**De dag van het brengen en de dag van het ophalen wordt ook altijd berekend bij de totaalprijs van het logeren.

Ik ga niet meer op vakantie en wil de logeerpartij van mijn kat annuleren. Rekenen jullie daar kosten voor?

Dat de vakantie niet meer doorgaat kan natuurlijk altijd gebeuren. Helaas betekent dat voor ons dat wij dan de kamer niet meer kunnen verhuren aan een andere kat dus hebben wij er een paar regels aan verbonden. 

Indien u langer dan 2 maanden van tevoren annuleert dan zijn daar geen kosten aan verbonden. 

Indien u korter dan 2 maanden van tevoren annuleert, maar langer dan 1 maand van tevoren, dan bent u 50 % van de verblijfskosten aan ons verschuldigd.

Indien u korter dan 1 maand van tevoren annuleert, dan bent u 100% van de verblijfskosten aan ons verschuldigd. 

Indien u de kat(ten) eerder ophaalt dan gereserveerd, bent u ook 100% van de verblijfskosten aan ons verschuldigd.