Is het verplicht dat mijn kat gevaccineerd wordt voor een logeerpartij bij jullie?
Hier kunnen we kort en bondig over zijn: Ja, een vaccinatie is verplicht.
Verplichte vaccinaties
Kattenziekte: Deze vaccinatie moet één keer in de 3 jaar gebeuren.
Niesziekte: Deze vaccinatie moet jaarlijks gebeuren.
Vlooien en wormen: Het is aan te raden in de week voor het verblijf in het hotel uw kat nog te behandelen tegen vlooien en wormen.
Mochten er alsnog vlooien, wormen of andere parasieten ontdekt worden bij uw kat, dan zal hij/zij daartegen behandeld moeten worden. De kosten hiervoor worden doorberekend.
Dierenarts
Mocht uw kat onverhoopt ziek worden dan zal er indien nodig een dierenarts worden geraadpleegd. Gemaakte kosten voor een eventuele dierenartsbehandeling zijn voor rekening van de eigenaar + 25 euro voor de extra tijd en de reiskostenvergoeding.
Sturen jullie ook foto's of video's tijdens de vakantie van mijn kat?
Iedereen vindt het fijn om te weten dat het goed gaat met de kat tijdens de vakantie. Precies om die reden stuurt het Kattenhotel natuurlijk ook foto’s en/of video’s van de kat naar de eigenaar. Aangezien dit een tijdrovende klus is, hebben we daar wat richtlijnen voor opgezet. De richtlijnen vindt u hieronder.
- Blijft uw kat langer dan een week? Dan sturen wij in principe iedere dinsdag en vrijdag een update. Let op! De eerste foto proberen wij te sturen rond dag 4. Het ligt er dus aan wanneer u de kat komt brengen of de eerste foto op een dinsdag of een vrijdag is.
- Blijft uw kat korter dan een week? Dan proberen wij om minimaal 1 x een update te sturen.
- Wilt u vaker dan twee keer per week een foto? Dat kan! Dan vragen wij een vergoeding van 1,95 euro per keer dat wij een foto sturen.
- Wilt u liever zelf kijken hoe het met de kat gaat? Ook dat kan! U kunt bij ons een webcam huren die wij iedere dag aanzetten tijdens lunchuren. Kijk bij het kopje Tarieven voor meer informatie hierover.
- Maakt u gebruik van huisbezoek? Dan gelden er andere richtlijnen voor de foto’s en video’s en worden er afspraken gemaakt tijdens de intake.
Ik heb geen voer meegegeven voor mijn kat. Wat voor voer geven jullie?
Droogvoer
Wij geven standaard een mix van droogvoer wat een hoge acceptatiegraad heeft. Onze mix bestaat uit vier soorten voeren. Dat zijn IAMS, Smilla Sensitive, Wild Freedom en Biofood. Wij raden aan om eigen voer mee te geven. Niet alleen voorkomen we daar wellicht darmproblemen mee, maar u krijgt ook nog eens 0,50 euro per kat per dag korting! Ons voer is geschikt voor volwassen katten. Heeft u een jongere kat die nog junior voer krijgt of juist een senior die seniorenvoer krijgt, dient u dit altijd mee te geven. Wij hebben dit voer namelijk niet. Dit geldt ook voor speciaal dieetvoer.
Tegen een vergoeding geven wij Gourmet natvoer. Hier hebben wij verschillende smaken van.
Vers vlees
Geeft u uw kat Vers Vlees dat in de diepvries bewaard dient te worden? Ook dit kunnen wij geven. Wij hebben voldoende koel- en vries voorzieningen om onze gasten ook deze optie aan te bieden. Zolang u voldoende vers vlees meegeeft voor het vakantieverblijf, regelen wij de rest!
Mijn kat moet naar een trimmer. Doen jullie dat ook?
Wie geniet er nou niet van een beetje extra luxe op vakantie? Genoeg mensen boeken gelijk een massage of laten hun nagels verzorgen op vakantie. Wij bieden iets soortgelijks aan voor de kat!
Wij werken samen met Trimsalon All for Dogs Center. De naam is wellicht wat misleidend want zij trimt ook katten! Wanneer u de vakantie voor de kat boekt, kunt u meteen aangeven dat u ook graag een trimbeurt wilt boeken. De prijs is een vanaf prijs en begint bij 65 euro. Het ligt er uiteraard aan hoeveel tijd er wordt gespendeerd aan de kat voordat wij kunnen aangeven wat de definitieve prijs is. Tijdens de vakantie komt de trimster langs en wordt uw kat tot in de puntjes verzorgd.
Ik wil heel graag dat mij kat bij jullie blijft logeren maar jullie zijn te ver weg! Kunnen jullie de kat ook ophalen?
Ja natuurlijk kan dat ook! Wij halen uw kat thuis op en brengen uw kat aan het einde van de logeerpartij weer thuis. Hier vragen wij een kilometervergoeding voor. De kilometervergoeding is 25 cent per km en wordt berekend over heen èn terugreis. Neem contact met ons op voor meer informatie.
**De dag van het brengen en de dag van het ophalen wordt ook altijd berekend bij de totaalprijs van het logeren.
Ik ga niet meer op vakantie en wil de logeerpartij van mijn kat annuleren. Rekenen jullie daar kosten voor?
Dat de vakantie niet meer doorgaat kan natuurlijk altijd gebeuren. Helaas betekent dat voor ons dat wij dan de kamer niet meer kunnen verhuren aan een andere kat dus hebben wij er een paar regels aan verbonden.
Indien u langer dan 2 maanden van tevoren annuleert dan zijn daar geen kosten aan verbonden.
Indien u korter dan 2 maanden van tevoren annuleert, maar langer dan 1 maand van tevoren, dan bent u 50 % van de verblijfskosten aan ons verschuldigd.
Indien u korter dan 1 maand van tevoren annuleert, dan bent u 100% van de verblijfskosten aan ons verschuldigd.
Indien u de kat(ten) eerder ophaalt dan gereserveerd, bent u ook 100% van de verblijfskosten aan ons verschuldigd.